Den lilla arbetsgruppen

Tisdag kväll och jag har precis som du, om du inte har Påsklov förstås, klarat av första arbetsdagen efter Påsk. Jag vet inte vad du tycker, men visst är det alltid lite trögt att komma igång efter en långhelg? Kroppen och huvudet vänjer sig snabbt vid att koppla av och vila, det är säkert därför som det känns lite ovant och segt att köra igång för fullt igen.

 

Tidigare idag kom jag i kontakt med en situation som jag troligen berört tidigare här på bloggen, nämligen den lilla arbetsgruppens för- och nackdelar. Enligt min erfarenhet finns det egentligen bara två lägen för en liten arbetsgrupp, antingen fungerar den alldeles utmärkt eller är det precis tvärtom. När den lilla arbetsgruppen har problem blir situationen för medarbetarna där väldigt besvärlig och jobbig, därför är det oerhört angeläget att den som är chef omedelbart tar tag i det som orsakat problemet eller problemen.

 

Ha en fortsatt bra arbetsvecka önskar

 

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: