Den platta organisationen står på höjden i Finland

Onsdag kväll och jag har precis kommit tillbaka till mitt hotell efter en trevlig middag på en av Finlands finaste restauranger, tur att jag slapp att stå för notan ikväll.

 

Här i Finland har jag noterat att det inte helt ovanligt att den platta organisationen har vridits upp i 90 grader och står på höjden istället för på bredden. Som svensk och dessutom organisationsutvecklare är det inte utan att jag blir lite förbryllad, särskilt när så många medarbetare menar att detta är helt ok. Ledarskap ”by perkelä” är däremot inte längre så vanligt som jag minns från tidigare resor hit på 1980-talet. Den moderna ledarskapsforskningen har tydligen även slagit rot här.

 

Nej, nu väntar bingen på besök så därför önskar jag dig en god natt.

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: