Diskmedel fungerar dålig som duschschampo

Onsdag sen kväll och jag har precis kommit hem till Växjö efter mitt äventyr uppe i Umeå. Precis som på resan upp till Arlanda hade jag nytta av värmekameran jag har i min Audi på vägen hem. Just nu springer älgarna kors och tvärs över vägarna här nere i Småland, så skall du hit så bör du ta det försiktigt.

 

Jag kan också ge dig två andra råd, det första är att boka hotellrum i god tid om du skall resa till Umeå och det andra är att diskmedel inte fungerar särskilt bra som duschschampo. Bägge dessa saker har lärt mig under det senaste dygnet. Samtliga 14 hotell i Umeå var fullbokade så jag tvingades att hyra mig en liten campingstuga på Umeås campingplats. Detta fungerade trots allt väldigt ok med undantag för att där inte fanns något schampo i duschen som det gör på ett hotell. Var gör man i nödens stund, jo man tager vad man haver – i mitt fall blev det diskmedlet som någon tidigare gäst glömt kvar i stugan.

 

Ha en fortsatt trevlig vecka så hörs vi imorgon.

 

 

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: