Osäkert läge här i Finland

Tisdag kväll, finsk tid, och jag har för en stund sedan kommit tillbaka till mitt hotell en bit utanför Helsingfors centrum (det fanns inga lediga rum inne i stan den här gången).

 

Tidigare idag under mina möten här i Helsingfors har vi diskuterat läget på marknaden och konjunkturen rent allmänt här i Finland. Summerar jag mina intryck är osäkerheten kring utvecklingen betydligt mera utbredd här jämfört med hemma i Sverige. Eftersom regnet öst ned hela dagen så har det varit svårt att veta om det är april eller november, precis lika mörkt och eländigt tycks det vara för många på marknaden här i Finland idag. Låt oss verkligen hoppas att trenden vänder i och med att majsolen så småningom kommer med sin värme och sitt ljus.

 

Nej, nu får jag inte låta mig tryckas ned utan istället fokusera på morgondagens aktiviteter och bygga upp min motivation och glädje inför dessa. Med dessa ord vill jag önska dig en trevlig kväll.

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: