Påverka eller bli påverkad?

Måndag kväll och jag har precis kommit hem efter dagens Skåneutflykt. Innan jag tar kväll skall jag bara packa väskan för resten av veckan som jag kommer att tillbringa i Västerbotten och i Värmland innan jag kommer hem igen sent på fredag kväll.

 

På vägen hem i bilen tog jag del av innehållet i Anders Borgs vårbudget plus naturligtvis oppositionens kritik mot densamma. För egen del är jag faktiskt lite undrande varför vårbudgeten inte innehöll fler konkreta förslag. Jag kom faktiskt att tänka på det här med att ta initiativet och påverka i förhållande till det motsatta d v s att vara passiv och låta sig påverkas. Jag är faktiskt lite rädd för att vår regering just nu är lite för passiv, jag hade nog hellre sett lite mer av offensiva åtgärder för att stimulera tillväxt och sysselsättning. Samtidigt måste jag förstås erkänna att jag egentligen inte borde kritisera något jag inte har full information kring, men tycka kan man ju alltid – eller?

 

Ha nu en fortsatt trevlig arbetsveckan önskar

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan följa mig på Twitter - @GertOhlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: