Varför inga sista minuten priser längre?

Torsdag kväll och jag har precis kommit hit till flygplatsen i Helsingfors (Vantaa) för att gå ombord på mitt flyg ned till Ronneby via Arlanda. Eftersom jag har ett uppdrag i Köpenhamn i morgon försökte jag hitta en biljett direkt ned dit härifrån Helsingfors nu i eftermiddag. Men döm av min förvåning vilka priser det är om skall boka en biljett strax inpå en avgång, t ex tog Finnair ca 8 000:- för en enkel till Köpenhamn. SAS var aningen billigare och erbjöd en enkel till det facila priset av drygt 6 000:-, vilket skämt. Jag förstår bara inte varför flygbolagen inte tillämpar ”sista minuten priser” som man gjorde förr i tiden, men man väljer väl hellre att flyga med halvfulla plan.

 

Nej, nu måste jag skynda mig till gaten så att jag missar mitt flyg och bli kvar i Helsingfors.

 

Ha en fortsatt trevlig torsdagskväll önskar

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: