Gladare och mindre stressat

Torsdag förmiddag och jag sitter på tåget på väg till Dalarna och reflekterar över intrycken jag fått under min första arbetsvecka sedan semester. När jag ser mig omkring här i tågkupén överensstämmer bilden väldigt väl med intrycken av alla de samtal jag haft hittills den här veckan. För mig är det helt uppenbart att människor är både gladare och mera avstressade nu jämfört med hur jag upplevde det före semestern d v s i månadsskiftet juni – juli. Den naturliga förklaringen är förstås att semesterledigheten gjort nytta.

Tänk om vi alla hade möjligheten att behålla denna mera avslappnade och glada attityd under resten av året! Jag är övertygad att detta skulle påverka både folkhälsan och effektiviteten i samhället. För självfallet är det så att vi gör bättre ifrån oss när vi är glada och mindre stressade, eller hur?

Glada och avslappnade hälsningar från tåget till Mora

Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: