Helhjärtad insts eller ingen alls

Fredag eftermiddag och jag står i färd med att strax vända tillbaka hem till Sverige och Växjö efter dagens utflykt det ”dejlige Kobenhavn”. Du som följer mig här på min blogg vet ju sedan tidigare att jag är en stor vän och vår södra grannland Danmark, därför förstår säkert att jag har haft en fin dag idag.

Innan jag önskar dig en trevlig helg härifrån Köpenhamn vill jag dela med mig av en tanke som slog mig tidigare idag under ett samtal. Det som blev så uppenbart för mig var att det alltid krävs en 100:a procentig insats d v s en helhjärtad och fokuserad insats för att lyckas i den värld vi lever idag. Konkurrensen är så benhård både på marknaden och i arbetslivet att några halvhjärtade insatser är dömda på förhand att misslyckas. Med utgångspunkt i detta är det därför avgörande att alltid prioritera ett begränsat antal aktiviteter så att en helhjärtad och 100:a procentig insats blir möjlig.

Nu önskar jag dig till sist en 100:a procentigt trevlig helg

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: