Mössan i hand

Torsdag kväll och jag har precis kommit hem efter dagens äventyr i Köpenhamn. Innan jag kan sluta för dagen måste jag förbereda mig inför morgondagens möte kring vårt forskningsprojekt Top Performance. I morgon blir det Göteborg för min del och till detta skall jag lägga helgen som jag tänker fira i Stockholm.

Innan jag avslutar dagens bloggande vill jag skänka Greklands premiärminister en tanke, en tanke om medkänsla. För hur ”kul” kan det vara att resa runt till Europas ledare med mössan i hand och be om anstånd med de stora lånen. Den ekonomiska krisen i Sydeuropa och på Irland är sannolikt större än vad någon kan överblicka idag och för egen del har jag svårt att se hur Euron kan överleva i ett längre perspektiv.

Ha en trevlig torsdagskväll önskar

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: