Nu bloggar jag igen!

Måndag kväll och jag har precis avverkat min första arbetsdag efter en fantastiskt skön semester nere i Toscana. Tyvärr har jag förstått att vädret här hemma i Sverige inte alls varit som nere i Italien. Under hela semestern hade vi totalt 7 minuters regn, resten var det strålande sol och en temperatur som aldrig understeg 30 på dagarna (toppnoteringen vi hade var 39,5) och 22 på nätterna. Men nu är jag tillbaka i vardagen igen och ser framemot en mycket intensiv och spännande höst.

Under min semester kunde jag konstatera att Eurokrisen satt djupa spår i det italienska samhället. Trots högsäsong och semesterperiod var aktivitetsnivån den lägsta jag sett någonsin vad gäller sådant som brukar gå för högtryck under sommaren. Nyheterna startade varje dag med en redovisning av det ekonomiska och politiska läget och vad jag förstod så är alla djupt bekymrade över vad hösten kommer att innebära.

Samtidigt noterade jag att Italien trots Eurokrisen även i år nästan översvämmades av holländarna, det verkar inte som om krisen påverkat deras semestervanor alls. Vart du än vänder dig så hör du flamländska och ser bilar med gula registreringsskyltar. Däremot var antalet tyskar och danskar betydligt färre i år jämfört med hur var det under förra året, så här såg man att krisen sannolikt påverkat.

Nog om mina semesterbetraktelser nu, från och med idag så kan du räkna med att jag kommer att blogga i princip varje vardag.

Ha nu en bra början på höstsäsongen!

Gert Ohlin

PS Bilden ovan får symbolisera årets underbara semester. Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: