Samband mellan förväntningar och resultat

Tisdag morgon och jag precis vaknat upp här på mitt favorithotell (Artic hotell) i Luleå. Innan jag går ned och äter frukost tänker jag skriva rader här på bloggen. Resten av dagen här uppe i norr blir en dag full av spännande möten så mina förväntningar inför dagen är väldigt stora.

Jag vet inte hur det för dig, men för egen del så upplever jag ett ofta att det finns ett tydligt samband mellan mina förväntningar och de resultat som mina aktiviteter ger. Det finns förstås i grunden i naturlig förklaring till detta samband på så sätt att jag lägger in lite extra energi i de aktiviteter jag förväntar mig skall bli framgångsrika, för vem vill inte att förväntningarna skall uppfyllas? Tråkigt nog är det också tvärtom d v s något jag inte tror på blir sällan framgångsrikt eftersom jag sannolikt ger upp för tidigt p g a att jag inte förväntat mig att det hela skall lyckas.

Ha en riktigt bra tisdag önskar

Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: