Sensommaren sjunger på sista versen

Måndag eftermiddag och jag har precis packat väskan inför veckans resor kors och tvärs över landet. Ett dilemma jag har haft när det gäller min packning var huruvida jag kan köra med kortärmade skjortor eller inte. Väderprognoserna för veckan indikerar ju faktiskt att sensommaren är nu sjunger på sista versen samtidigt som hösten knackar på dörren.

Igår slogs det värmerekord för året med 31,3 i Kristianstad och fortfarande idag är värmen påtaglig här hemma i Växjö. Fast om jag jämför med värmen nere i Italien så är det förstås nästintill svalt. Under min semester nere i Italien så hade vi som mest 39,5 i skuggan och snittet låg säkert runt 33 – 34 grader under de veckor vi var där nere.

Önskar dig nu en skön vecka oavsett temperatur och klimat i övrigt!

Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: