En patetisk självömkan

Onsdag kväll och jag har precis kommit upp igen till mitt hotellrum här uppe Umeå efter en trist ensam måltid i hotellrestaurangen. Eftersom jag har födelsedag idag kändes det extra kass att sitta och äta utan mina nära och kära runt omkring mig. Ibland undrar jag faktiskt vad jag håller på med, men det är med stor betoning på ibland. Oftast känner jag mig oerhört privilegierad som har det arbete jag har d v s att få bidra till bättre arbetsförutsättningar för så många människor och samtidigt till att effektivisera en massa betydelsefulla verksamheter.

Hur blev det då med mitt eget Top Performance idag, kanske du undrar med tanke på gårdagens inlägg. För att inte blanda in någon självgodhet med min patetiska självömkan ovan avstår jag ifrån att kommentera min prestation idag. Samtidigt hoppas jag förstås att min uppdragsgivare känner att ett stort mått av ”value for money” efter dagens aktiviteter. För att skapa förutsättningar för att jag i morgon skall kunna prestera ännu bättre än idag så väljer jag nu att stoppa här och istället kasta mig i bingen för en god natts sömn och vila.

Du som ännu tycker kvällen är ung önskar jag en fortsatt trevlig onsdagskväll


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: