Ny vecka och nya möjligheter till Top Performance

Måndag kväll och jag sitter på flyget norrut mot Luleå efter en lång dag med en fullspäckad agenda. Den här veckan börjar i högt tempo och så kommer det att vara fram till fredag kväll, nästan 400 mils resor och mängder med spännande möten och möjligheter. Tidigare idag fick jag frågan om jag inte var ”för gammal för ett sådant arbete”, inte!, svarade jag lite stött och rusade vidare trots att frågan var ställd enbart av omtanke.

Top Performance på mitt eget personliga plan handlar om att prestera på topp efter min förmåga varje dag i ett långsiktigt och uthålligt perspektiv. För egen del har jag snart arbetat i 43 år, så med detta i åtanke kan jag förstå frågan jag fick tidigare idag (”är du inte du för gammal för ett sådant arbete som du har?”). Nu är det upp till andra att bedöma huruvida jag presterat på topp under alla dessa 43 år, men naturligtvis har jag inte det rakt igenom. Det är däremot ingen som kan beskylla för mig är mitt engagemang och mina ambitioner att lyckas, det har jag haft genom alla år. Trots att jag snart påbörjar mitt 44:e arbetsår brinner jag fortfarande för mitt arbete och har väldigt svårt att tänka mig att varva ned. Det som framförallt ligger bakom detta faktum är förstås mina otroligt intressanta arbetsuppgifter och de fantastiska arbetsförutsättningar som jag har i termer av fina kollegor, stora påverkansmöjligheter, trygghet i min egen kompetens, oerhört stimulerande arbetsuppgifter och ett överflöd av positiv feedback från såväl kunder som kollegor. Visst är jag oerhört privilegierad som har så bra förutsättningar till Top Performance?

God natt önskas från ”finalen” in till landningsbanan på Kallax flygplats.




Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: