På väg hem igen efter en snabbvisit i Middelfart

Måndag kväll och jag sitter åter på tåget, den här gången på väg tillbaka hem till Växjö efter mitt snabbesök nere i Middelfart på Fyn. För att vara helt ärlig börjar jag känna lite i huvudet nu att jag varit uppe sedan kvart över fyra i morse. Tur att jag har min dator så att jag slipper att falla i sömn och vakna upp någon annanstans än i Växjö senare ikväll.

Kylan och vintern hade även slagit till nere på Fyn och i helgen hade man haft mer än 20 grader kallt på Jylland. Några problem med kylan har i varje inte den danska järnvägen haft. Båda mina tåg har avgått på tidtabell och kommit fram nästintill på minuten enligt tabellen – bra jobbat danska järnvägen! Tror faktiskt att Trafikverket hemma i Sverige skulle ha en hel del att lära av sina kollegor här nere i Danmark.

Ha en trevlig måndag kväll önskar

Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: