Prestera i världsklass annars är du körd idag

Onsdag kväll och jag har precis kommit hem efter en fantastiskt trevlig dag på Högskolan i Borås. Att få komma dit och träffar forskare inom mitt arbetsfält ger mig alltid en enorm energikick, med andra ord är jag just full av energi just nu.

På vägen hem hörde jag den tråkiga nyheten om nedläggningen av Astra Zenecas forskningsenhet i Södertälje som drabbar hela 1 200 anställda, oerhört beklagligt för alla som drabbas och för Södertälje som kommun. Ledningens argument bakom nedläggningsbeslutet var att forskningsresultaten per tidsenhet (d v s per nedlagd tid) inte riktigt har hållit måttet. Med andra ord bygger nedläggningsbeslutet på att man i Södertälje inte presterat tillräckligt bra. I dagens extremt konkurrensutsatta och internationaliserade värld är det så att endast de främsta företagen kan överleva. De företag och verksamheter som inte kan prestera i ”världsklass” är tyvärr förr eller senare dömda till undergång. Inte minst med utgångspunkt i detta ser jag för egen del och för Sustainable Performance del en enorm potential för framtiden eftersom vi jobbar med att vässa våra kunders organisationer till att prestera i världsklass.

Vill du för egen del eller känner du till någon verksamhet som vill prestera i världsklass, så finns nyckeln till detta närmare än du tror – ring (08-21 14 80) eller skicka en e-post till [email protected] så kör vi igång direkt!

Trevlig torsdag kväll önskar


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: