Tips från arbetslivscoachen - passa på nu och njut av de första vårtecknen!

Torsdag kväll och jag har precis checkat in på ett trevligt hotell här i Middelfart på Fyn i Danmark efter en mycket spännande dag hos en av våra danska uppdragsgivare. Tidigare idag på lunchen fick jag en ofrivillig promenad som bland annat försenade min lunch. Trots att jag sedan länge har en GPS-funktion i min mobiltelefon så glömde jag bort att använda den, i stället gick på känn och i övertygelse att jag var på rätt väg mot Havnegade här i Middelfart. Men när husen så småningom började ligga mindre tätt insåg jag att jag gått i rakt motsatt riktning vilket också min GPS sa till mig, så istället för 1,5 km fick jag gå drygt 3,5 km. Men som sagt, inget ont utan att det för något gott med sig (motion, frisk luft mm).

Det mest goda jag fick uppleva i den underbara vårsolen och vårvärmen, drygt 10 grader varmt, var alla nyutslagna vårblommor såsom Vintergäck, Skilla, Krokus och Snödroppar (heter säkert något annat på danska kan jag tänka mig) som jag kunde skåda på min väg. Därför blir dagens tips från arbetslivscoachen väldigt naturligt (ha ha – ursäkta..) att ge d v s passa på nu och njut av de första vårtecknen!

Trevlig torsdagskväll önskas från ett mycket vårlikt Middelfart


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: