Top Performance innebär att köra ända in i kaklet

Tisdag kväll och jag har precis kommit tillbaka till mitt favorithotell här i Luleå, Artic hotell, efter att ha sett den spännande matchen mellan LF Basket och Solna Wikings. Som vanligt, höll jag på att säga, avgjordes matchen under slutsekunderna. Det fick mig att tänka på betydelsen att ”köra ända in i kaklet” d v s att inte lägga av innan målet/resultatet är 100 % säkrat. Till syvende och sist bedömer vi alltid det slutliga resultatet.

I min bransch handlar detta ofta om en bedömning av de bestående effekterna av min och mina kollegors insatser. Oavsett hur positiv kunden varit under ”resan” är det eftermälet som är det viktiga d v s hur uppfattas vår insats efter det att den är slutförd. Med detta i ständig åtanke + att alltid köra ända in i kaklet kan även jag och mina kollegor göra som LF Basket gjorde i går d v s besegra rivalen Solna Wikings.

Ha nu en god natts sömn!




Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: