Årets första arbetsdag

Måndag kväll och jag har precis checkat in på mitt hotell här i Stockholm efter årets första riktiga arbetsdag. Eftersom jag har haft förmånen att kunna vara ledig sedan dagen före Julafton känns det i huvudet att det var länge sedan jag arbetade en hel dag. Samtidigt måste jag erkänna att det känns skönt att vara igång igen.

 

Det här är mitt första ”riktiga” inlägg på min nya blogg som jag hoppas att alla mina tidigare besökare nu följt med till. Innehållsmässigt blir det inte några större förändringar jämfört med tidigare, åtminstone inte i förhållande till vad jag bloggade kring under 2011. Den röda tråden kommer även under 2012 att bestå av mina tankar, idéer och betraktelser kring arbetslivet i allmänhet men framförallt i synnerhet kring vad vi behöver för förutsättningar för bli framgångsrika i vårt arbete.

 

Så här på kvällen efter årets första arbetsdag måste jag erkänna både för mig själv och för dig att jag tillhör den exklusiva gruppen av arbetande personer som upplever arbetet som fantastiskt positivt. Jag har flera gånger tidigare här på bloggen sagt att jag sannolikt har ett utav de bästa arbeten man överhuvudtaget kan ha, därför är jag även så här efter årets första arbetsdag full av energi och arbetsglädje och så ser redan framemot morgondagens uppgifter. Inte minst därför att jag personligen är så lyckligt lottad drivs av att få verka för att förbättra mina medmänniskors arbetsförutsättningar. Det är i denna belysning som du skall läsa både mina tidigare inlägg och de som kommer här på mina nya blogg framöver.

 

Hoppas din första vanliga arbetsvecka också startat på ett bra sätt!

 

 

Gert Ohlin

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: