Nu dansar vi ut Julen

Fredag kväll och jag sitter hemma på kontoret här i Växjö och tänker avsluta veckan med ett kort inlägg och en önskan om en trevlig helg till dig. Med lite strul så kom jag då hem till Växjö nästan ett dygn försenat, men som man säger – bättre sent än aldrig.

 

Eftersom det här var första hela arbetsveckan det här året är jag säker på att många känner sig extra glada men samtidigt säkert extra trötta också så här på fredagskvällen, åtminstone alla vi som bara arbetar måndag till fredag.

 

I dag är det ju dessutom tjugonda Knut och vi skall dansa ut Julen om vi inte redan gjort detta. För egen del blir Julen kvar tills imorgon, men då åker allt som har med Julen upp på vinden igen vilket blir riktigt skönt. För egen del vet jag få saker som känns så skönt som när man sätter in färska tulpaner och lite björkris efter det att Julen ”dansats ut”.

 

Nog om mina personliga bestyr nu och över till att jag härmed önskar dig en riktigt vilsam och skön helg. På måndag blir det inget blogginlägg för min del eftersom jag kommer att vara på Idrottsgalan på Globen på kvällen och tidigare på dagen sitter jag uppbunden i flera möten. På tisdag däremot kan du se fram emot några betraktelser kring årets Idrottsgala. Ser du någon som vinkar till dig i rutan om du tittar på TV-sändningen så kan det vara jag som hälsar till dig.

 

Trevlig helg önskar

 

 

Gert Ohlin

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: