Sustainble Performance Pris?

Tisdag kväll och jag har precis hunnit inkvartera mig här på mitt favorithotell i Luleå (och då vet du som följt min blogg att jag bor på Artic Hotel). Tidigare idag hade jag några intressanta möten nere i Stockholm och imorgon blir det säkert dito här uppe i norr.

 

Under flygresan upp hit satt jag och funderade på sustainable performance inom idrotten och plötsligt slog det mig att jag och mina kollegor borde instifta ett nytt pris inför kommande idrottsgalor d v s ett ”Sustainable Performance pris”. Detta pris borde tilldelas en svensk idrottskvinna eller man som under lång tid klarat av att ligga på den absoluta toppen och därmed visat prov på en uthållig prestation på toppnivå – en bra idé eller vad tycks? För mig och säkert också för dig är det stor skillnad på att lyckas någon enstaka gång jämfört med att under lång tid vara framgångsrik. Bakom ett ”sustainable performance” ligger förstås en massa hårt slit men också en stor disciplin, noggrannhet och inte minst en hängivenhet. Förutom detta krävs förstås någonstans i grunden en stor talang men också en oerhört stor drivkraft och så kallad ”vinnarskalle”.

 

Jag önskar dig nu en trevlig tisdagskväll

 

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: