Växjö Lakers på god väg att säkra nästa års Elitseriekontrakt

Torsdag kväll och jag borde egentligen ha suttit på flyget från Umeå nedtill Stockholm så här dags, men tji fick jag. Flygplanet jag skulle ha flugit med fick vända tillbaka till Stockholm på grund av några tekniska problem så flygbolaget fick inkvartera mig på hotell här i Umeå. Eftersom jag endast planerat för en resa fram och tillbaka över dagen blev det att i all hast springa ut och ekipera mig med det nödvändigaste.

 

Kvällen här uppe i Umeå tillbringade jag istället på Allstars där jag fick tillfälle att följa matchen mellan Växjö Lakers och Timrå med andra ord hade jag tur i oturen. Däremot kommer mitt uppdrag i morgon nere i Halmstad att gå i stöpet på grund av min strandsättning har uppe i Umeå, men som väl är var min uppdragsgivare mycket förstående för min situation.

 

Tillbaka till Växjö Lakers vars nya tillvaro i Elitserien hittills har överträffat alla mina förväntningar. Vem kunde tro att Växjö Lakers med en sådan begränsad budget jämfört med konkurrenterna skulle kunna prestera på denna höga nivå? Just nu ligger Lakers på en imponerande 7:e plats i en otroligt jämn serie och hittills i år har laget bara tagit 3-poängare på sina tre matcher. Jag kan inte annat än att uttrycka min beundran för Lakers ledning och alla spelarna! Eftersom jag arbetar med Sustainable Performance så hoppas jag nu att även Växjö Lakers kan göra det d v s fortsätta uthålligt att prestera på denna höga nivå, gör man det är Elitserieplatsen snart säkrad för nästa säsong.

 

Växjö Lakers vann ”förstås” kvällens match mot Timrå så kvällen på Allstars blev väldigt trevlig.

 

Vi hörs imorgon igen.

 

 

Gert Ohlin

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: