ABC om medarbetarundersökningar

Tisdag morgon och jag gör mitt bästa för att slå dövörat till den domedagspredikan över svenska fotbollslandslagets prestationer igår kväll som nu strömmar ut både radion och TVn.

 

Jag fortsätter min kampanj för bättre och seriösa medarbetarundersökningar oavsett hur det går vårt landslag i fotboll. Möjligen kan kosta mig och göra jämförelsen mellan den genomsnittliga kvaliteten på medarbetarundersökningar med fotbollslandslagets prestationer i går nere i Kiev. Du som läst mina tidigare inlägg i ämnet vet att min kritik inte är nådig och tyvärr är det inga överdrifter heller.

 

Idag vill slå ett slag för en rejäl utbildningssatsning för att öka kunskapen om hur man genomför kvantitativa undersökningar med en rimlig mätsäkerhet. Denna utbildningssatsning handlar helt enkelt om ett rent ABC om medarbetarundersökningar vilken alla HR-medarbetare och alla fackligt aktiva inom arbetsmiljöområdet borde känna till. Med tanke på hur det ser ut ute på arbetsplatserna idag kan man dra slutsatsen att kunskapsbristerna är enormt stora. Mot denna bakgrund borde flera av landets utbildningsanordnare nappa på min idé kring denna utbildningssatsning.

 

Ha en trevlig tisdag önskar

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: