Medarbetarundersökningens ABC borde ingå i Personalvetarprogrammen

Torsdag tidig morgon och jag väljer även idag att ta mig an min blogg innan jag ger mig i kast med resten av dagen och resan hem till Växjö.

 

Mina senaste inlägg har handlat behovet av en landsomfattande utbildningssatsning kring medarbetarundersökningens ABC med tanke på den generellt sett låga kvaliteten på dessa undersökningar. Enligt min uppfattning borde medarbetarundersökningens ABC vara en naturlig del av Personalvetarprogrammen på Universiteten och Högskolorna. Nu känner jag tyvärr inte till några detaljer om innehållet i dessa program, men med tanke på hur de allra flesta medarbetarundersökningar genomförs idag så utgår jag ifrån att medarbetarundersökningens ABC inte ingår. Skulle det mot förmodan ändå vara på det viset måste i så fall studenterna ha sovit under föreläsningen och/eller har medarbetarundersökningens ABC aldrig ingått i någon tentamen.

 

Ha nu en trevlig torsdag så återkommer jag i morgon i eftermiddag.

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: