Första turen för säsongen

Måndag förmiddag och jag har fått en lucka i mitt schema här uppe i Umeå där jag befinner mig idag. Den här luckan ser jag till att täppa igen med lite bloggvård, särskilt eftersom jag inte fick tillfälle i fredags när jag var i Köpenhamn.

 

I helgen har jag för första gången den här säsongen varit ute på vägarna med min MC, de första turerna på två hjul är alltid lite speciella så här på våren efter en lång seg vintersäsong med mycket abstinens. I lördags var vi väldigt många motorcykelfantaster som var ute och lufta hojen, igår söndag var det lite mer glest men det kanske berodde på att det var betydligt kyligare i luften igår jämfört med i lördags. Det är nu bara lite drygt fem veckor kvar tills min årliga MC-tur ut i Europa. I början på maj bär det av ned till Frankrike och franska Rivieran med Antibes som bas för lite kortare utflykter innan det bär hemåt igen via Monaco, Norditalien och Schweiz. Under de kommande fem veckorna blir det att försöka få så många mil i kroppen som möjligt inför den stundande resan på runt 550 mil.

 

Nu önskar jag dig en riktigt fin start på veckan så hörs i morgon igen!

 

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: