Lättare att kritisera andra än att själva göra

Torsdag kväll och jag har känner ett visst behov av att göra en s k avbön, dock inte som försvarsministern genom att avgå från min post. Tidigare i dag har jag suttit på ett interntmöte och agerat som en vanlig mötesdeltagare. Redan efter en kort stund började jag känna mig en aning obekväm i denna roll jämfört med min vanliga roll som konsultativ betraktare av andras möten. Efter mötet var jag tvungen att konstatera att jag är väldigt besviken över mitt eget agerande och hade jag varit konsult sett något motsvarande hade min dom varit mycket hård gentemot vederbörande.

 

Jag kan nu så här på sena kvällen konstatera att det är betydligt lättare att kritisera andra än att leva som jag lär. Det enda jag kan skylla på är att mina dryga 28 år som konsult gjort mig ”miljöskadad” i den bemärkelsen att jag har svårt att agera utanför denna roll.

 

Med självkritiska hälsningar önskar jag dig en fin avslutning på veckan

 

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: