Lean ger delaktighet och påverkansmöjligheter

Tisdag kväll och har precis satt mig framför datorn efter en härlig vårutflykt ned till Skåne tidigare idag. Solen flödade och värmen låg runt knappa 15 grader nere i Malmö men när jag däremot närmade mig Smålandsgränsen stod termometern på hela 19 grader. Det känns overkligt att det till helgen enbart skall bli någon enstaka plusgrad på dagarna, men strunt i det nu.

 

Under mitt möte nere i Malmö fick jag åter ett levande exempel på vad LEAN kan betyda för delaktigheten och känslan av påverkansmöjligheter. Sedan jag besökte den här kunden sist har man infört en LEAN-besläktad arbetsprocess vilket förklarade den märkbara förbättringen av medarbetarnas delaktighet och påverkansmöjligheter. Jag har tidigare här på bloggen propagerat för LEAN utifrån just dessa effekter, vilket jag återkommer till nu. Jag menar på fullt allvar att den största effekten av ett LEAN-orienterat arbetssätt ofta är den effekt detta får på medarbetarnas känsla och upplevelser av delaktigheter och påverkansmöjligheter.

 

Fortsatt trevlig tisdag önskar

 

 

Gert Ohlin

 


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: