Nu har det vänt!

 

Onsdag kväll och jag såg precis på Rapport att Konjunkturinstitutet idag presenterat mycket starka siffror på att konjunkturen är på väg uppåt igen. Jag blev verkligen glatt överraskad över detta trots att jag noterat en del svaga tecken på detta ute hos mina kunder. Låt oss nu verkligen hoppas att uppgången kan fortsätta utan att störas av några orosmoln såsom t ex en ny oljekris som redan en del experter varnar för.

 

En förbättrad konjunktur och en större optimism i samhället är precis vad vi behöver för att kunna göra något åt den höga arbetslösheten, särskilt bland ungdomarna. För egen och mina kollegors del är förstås också en förbättrad konjunktur en välkommen Påskpresent.

 

Trevlig lillördag önskar

 

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: