Förödande fostran?

Torsdag kväll och jag har precis avslutat mitt uppdrag här i Grums men innan jag sätter mig bilen för att åka hem till Växjö tänker jag lufta en tanke här på bloggen.

 

I går kväll såg på Uppdrag granskning på SVT ett reportage om Lundsberg m fl liknande skolor. Nu tar jag som vanligt det hela med en stor nypa salt, men oavsett det så är det oroande om något av det som kom fram är sant. Eftersom Lundsberg och liknande skolor väldigt ofta producerar ”framtidens ledare” så är jag personligen bekymrad över vad denna s k ”elevuppfostran” får för konsekvenser på synen på ledarskap hos dessa elever. Sett utifrån den forskning och den kunskap vi idag har kring hur ledarskap bör utövas kan denna ”elevuppfostran” var totalt förödande, åtminstone för de svaga själarna.

 

Trevlig torsdagskväll önskar

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: