Hur orkar många chefer?

Onsdag kväll och jag har precis kommit tillbaka till mitt hotellrum här i den kaffestaden Karlstad och jag skall strax ge mig ut på en motionspromenad innan det blir lite mat i magen.

 

Tidigare idag har suttit och samtalat med ett antal chefer för en offentlig verksamhet och nu undrar jag faktiskt hur många chefer det är som ligger på gränsen till att braka in i den s k väggen. Att det är tufft att vara chef det har jag otaliga gånger resonerat om här på bloggen, så egentligen skulle jag väl inte ha blivit förvånad idag. Men jag förstår att just nu är särskilt tufft inte minst inom stora delar av den offentliga sektorn där mycket idag handlar om nedskärningar och budgetnedskärningar. Det klassiska att chefer saknar administrativt stöd är förstås inget nytt, men lägg därtill allt arbete med nedskärningar och allt större personalgrupper att ansvara för och leda, inte så konstigt att många chefer idag balansera på gränsen till avgrunden. Där blir kvällens fråga – hur orkar bara dessa chefer?

 

Trevlig lillördag önskas från den ”lila” staden Karlstad

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: