Vänder det i sommar?

Torsdag tidig morgon och jag håller på att packa ihop mina saker inför resan västerut nu på morgonen innan jag ikväll vänder på bilen och kör österut mot Stockholm som blir mitt nattkvarter i natt.

 

Att vi lever i riktiga orostider är det ingen som tvekar om idag, oron och osäkerheten dominerar både det politiska livet, den finansiella branschen och hela näringslivet. För egen del har jag idag på morgonen en stark känsla av att sommaren i år kommer att bli oerhört avgörande för utvecklingen under de närmaste åren. Jag bara helt enkelt utgår ifrån att krismedvetenheten nu är tillräckligt stor för att alla skall kunna ta sig samman och ta alla de nödvändiga beslut som kan innebära en definitiv vändning uppåt för ekonomin i världen. Lyckas inte de tunga länderna, framförallt i Europa, i sommar att enas om kraftfulla strukturella förändringar är jag å andra sidan övertygad om att vi står inför en mycket lång och svår period. Men som sagt, jag är ganska övertygad idag att alla inser att handlingsalternativen är mycket få och att tiden håller på att rinna ut.

 

Med optimistiska morgonhälsningar önskar jag dig en trevlig torsdag

 

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: