Där rök arbetsglädjen

Onsdag tidig morgon här uppe i Luleå där jag om en stund skall kasta mig i en taxi för att åka ut till dagens första uppdrag. Innan jag checkar ut från mitt favorithotell, Artic Hotel, och ger mig i väg kommer jag att dela några tankar med dig.

När jag igår för första gången flög med SAS efter helgens enorma turbulens kring flygbolagets överlevnad kunde jag konstatera, det jag i och för sig förväntade mig, att arbetsglädjen till stora delar hade flugit sin väg. Mark- och kabinpersonalen såg väldigt allvarliga och sorgsna ut, men vad annat kunde jag förvänta mig efter helgens kärva besked om försämrade arbetsvillkor och försäljning av marktjänsten. Nu har ledningen för SAS en rejäl utmaning när det gäller att på kort tid återskapa en rimlig nivå av arbetsglädje i organisationen. Lyckas man inte med detta är jag övertygad om att ett stort antal kunder kommer att lämna bolaget. Jag hoppas verkligen att SAS högsta ledning är medveten om denna utmaning samt att man har en plan för hur detta kan gå till. Har man inte det är man naturligtvis välkommen att kontakta oss på Sustainable Performance.

Ha en trevlig lillördag önskar

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: