Idiotisk arbetsmiljö

Tisdag kväll och jag sitter och lyssnar på Webbradion hur det går för Växjö Lakers mot Modo hemma i Växjö på Vida Arena. Nu när det är paus mellan första och andra perioden passar jag på att skriva ett kort blogginlägg.

Igår kväll på min resa hem från Köpenhamn stannade jag på en välkänd snabbmatskejda (vill vara tydlig med att det inte var på MAX) för att inhandla lite kvällsmat via deras Drive in service. Det som fick mig att reagera var den helt vansinniga utformningen av utlämningsrummet varifrån maten levereras till de hungriga resenärerna. För att komma in i utlämningsluckan var personalen tvingad att passera mellan en diskbänk i plåt och en vägg på ett utrymme som var maximalt 30 cm brett. Tjejen som levererade min mat var verkligen inte av den breda/kraftiga sorten, trots detta fick hon klämma in sig på tvären för att inte riskera att göra sig illa på det vassa hörnet på diskbänken. Hur kan någon utforma något sådant dumt och hur står personalen ut med detta. Risken för skador är uppenbar plus att det tog onödigt med tid att klämma sig in mellan diskbänken och väggen.

Ibland undrar jag verkligen hur man resonerar??

Ha en fortsatt trevlig kväll önskar


Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: