Märlig nyhetsvärdering

Sent måndag kväll och jag har precis kommit hem efter en dag på västkusten. Innan det blir vila för natten måste jag skriva av mig lite frustration.

Tidigare idag hörde jag att en av huvudnyheterna på Sveriges Radio var att en arbetsgivare i Småland hade som vana att fråga alla arbetssökanden om deras familjeförhållanden, t ex om den sökande hade några barn och hur gamla dessa i så fall var. Hur denna, i min värld, självklara fråga kan uppröra någon journalist idag 2012 får jag bara inte in i mitt huvud. Det är väl ändå fullständigt självklart att en arbetsgivare vill veta så mycket som möjligt om en person som man eventuellt kommer att anställa.

Vi hörs imorgon!




Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: