Ett nödvändigt beslut

Måndag lunch och jag skall strax kasta i mig en försenad bit mat här på Arlanda innan det bär av norrut mot Luleå senare i eftermiddag.

Under förra veckan tjatade jag en hel del kring Växjö Lakers och deras oerhörda svårigheter att göra mål och ta poäng i årets Elitserie. Min önskan kring ”tänk nytt – gör nytt” gick äntligen i uppfyllelse under helgen när styrelsen för laget sparkade tränaren. Enligt min mening var detta beslut oundvikligt om kontraktet för nästa års Elitserie skall kunna räddas. Det tidigare ledarskapet lyckades inte komma med den nödvändiga injektion av nytänkande som nu måste till för vända på spelet.

Under resten av veckan kommer jag att återkomma i helt andra ärenden. Fram till dess önskar jag dig en trevlig arbetsvecka.


Gert Ohlin



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: