Sustainable Cooperation

Tisdag kväll och jag har precis checkat in på mitt hotell här i Hofors efter en spännande dag här uppe. Tankar går även ikväll till gårdagens fantastiskt inspirerande möte tillsammans med vår referensgrupp för projektet Top Performance (läs gärna gårdagens inlägg om du missat detta).

Det som framförallt etsats sig in i mitt huvud är resonemanget vi hade i går kring betydelsen av att göra sina lagkamrater så bra som möjligt istället för att bara tänka på sin egen prestation. Tänk om detta synsätt kunde implementeras på i princip varje arbetsplats, vilket lyft detta skulle innebära. För tänk själv på vilket winn – winn detta är för alla, det man gör för sina kollegor kommer ju mångfalt igen. Jag bestämde mig tidigare idag för att benämna detta för Sustainable Cooperation och var så säker, kring detta kommer jag att återkomma längre fram.

Trevlig kväll önskar


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: