Vänliga Norrbotten

Tisdag lunch och jag konstaterar säsongens första snöväder vilket betyder att morgondagens färd upp till Gällivare riskerar bli lite hal. Tur att Müllers Bil här uppe i Luleå är snälla och ge mig en bil med nya vinterdäck.

Fick veta tidigare i dag att även Kungen är på besök här uppe i Norrbotten, med andra ord kan man säga att jag reser hack i häl på vår Kung. Skämt å sidor så jag kör min egen ”Eriksgata” mellan mina olika kunder här uppe i norr. Som vanligt trivs jag som fisken i vattnet här uppe. Det som får mig att trivas här uppe är främst den varma och vänliga atmosfären jag möter i princip överallt. Här uppe finns inte tillstymmelse till den högdragenhet eller självgodhet som man ibland kan stötta på i storstäderna. Dessutom verkar alla tar sig tid att lyssna här uppe, längre söderut möter jag inte helt sällan en så stressad atmosfär att det i praktiken är svårt att alltid nå fram.

Ha en fortsatt fin tisdag önskar


Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: