Misslyckas nödvändigt för att lyckas

Måndag kväll och jag har precis kommit upp till mitt hotellrum här i Sundsvall efter en lång bilfärd hemifrån Växjö. Självklart har jag bara inte suttit och kört bil hela dagen, jag hade tidigare idag ett intressant möte nere i Stockholm.

Under mitt möte tidigare idag diskuterade vi bl a att det ofta för att inte säga nästan alltid är nödvändigt att våga misslyckas i det fall man verkligen vill lyckas. Genom våra misslyckanden lär vi oss förhoppningsvis den smarta till framgång. Vågar vi inte misslyckas minskar vi våra möjligheter att lyckas, ja jag vågar till och med att påstå att vi om intet gör våra möjligheter till framgång.

Så mitt råd så här på kvällskvisten – Våga misslyckas imorgon så ökar du dina möjligheter att lyckas i övermorgon!

Trevlig kväll önskas från Sundsvall

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: