Omtanke och prestationsinriktning går visst ihop

Tisdag lunch och jag har lyckats att sno åt mig några minuter för lite bloggvård.

Häromdagen hade jag ett intressant samtal med vårt forskarteam inom Top Performance som berättade om analysen av en våra mest framgångsrika idrottsföreningar. En av de viktigaste slutsatserna som kom fram angående framgångskriterierna för denna förening var kombinationen av omtanke och prestationsinriktning. Omtanke i bemärkelsen att kulturen i föreningen är starkt präglad av omtanken om varandra i kombination med ett mycket starkt fokus på att vinna och bli bäst. Jag är övertygad att kombinationen av omtanke och prestationsinriktning är ett verkligt vinnarkoncept.



Önskar dig med dessa korta rader en fortsatt trevlig arbetsvecka!


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: