Tänk vad solljuset betyder

Fredag kväll och jag har precis kommit hem efter dagens utflykt och uppdrag nere i Köpenhamn. När jag tidigare i eftermiddag gick ut till min bil där nere i Köpenhamn flödade solen och helt plötsligt fick jag en känsla av våren trots att termometern i bilen bara visade på 2 plusgrader.

Under resan hem funderade jag mycket på solen och ljusets betydelse för det allmänna välbefinnandet. Varje sommar då jag är nere i Italien mår jag alltid alldeles fantastiskt bra, säkert är det så att solen och ljuset där nere betyder mycket i sammanhanget d v s det är inte bara den härliga semesterledigheten som gör att jag mår förträffligt.

Hoppas solen nu kommer att visa sig för oss i helgen, i så fall blir helgen fantastiskt fin.

En solig och ljus helg önskar


Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: