VINNOVA satsar 68 miljoner på 63 innovativa projekt varav vi skall genomföra ett av dessa!

Tisdag kväll och jag har precis checkat på mitt hotell här i Stockholm efter en solig bilresa nerifrån västkusten där jag hade ett möte tidigare idag. Efter lite bloggvård blir att inta lite föda på någon av restaurangerna i närheten.

 

I fredags lovade jag att återkomma med varför jag blev så glad över ett besked jag fick under dagen, nu vet du! Jag är både stolt och mycket glad att kunna offentliggöra att vårt projekt Top Performance gick igenom nålsögat och fick ett godkännande av Vinnova och totalt 600 000:- i ekonomiskt stöd till det forskningsprojekt vi nu kommer att dra igång. Vill du läsa mer kring detta kan du gå in på http://www.vinnova.se/sv/Aktuellt--publicerat/Pressmeddelanden/2012/2012-04-03-Fran-vagkraftverk-till-ryggmargsimplantat-som-guidar-nerver--VINNOVA-satsar-68-miljoner-pa-63-innovativa-projekt/.  Inom kort kommer vi att starta upp hemsidan för Top Performance och där kommer du att kunna följa hur projektet löper och utvecklas. Med all säkerhet kommer jag att hänvisa till denna sida flera gånger framöver.

 

Med glada hälsningar från huvudstaden

 

Gert Ohlin


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: