121212

Onsdag sen eftermiddag och jag skall strax gå ombord på flyget hem till Växjö det här magiska datumet. Hörde på TV att det dröjer hela 89 år tills nästa gång det ett liknande ”magiskt” datum blir aktuellt.

Alla dagar är ju egentligen början på resten av våra liv, så varje ny dag är ju faktiskt en unik möjlighet att börja på något nytt eller göra upp med sitt förflutna. Eftersom 121212 är ett unikt datum kände jag extra stora krav på mig idag på morgonen att verkligen göra en skillnad för både min omgivning som för mig själv. Huruvida jag har lyckats med att göra något nytt och bättre idag jämfört med alla andra dagar, återstår att se lite längre fram. Jag har i alla fall idag försökt att förändra mig till det bättre. Det vore extra roligt om dagen idag kunde bli en vändpunkt att minnas framöver.

Ha en fortsatt härlig 121212!!!

Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: