Delaktighet och påverkansmöjligheter minskar behovet av ledarskap

Fredag tidig morgon och jag skall strax gå ut till bilen och ta mig upp till Hofors härifrån huvudstaden innan jag senare under dagen kör den lilla nätta turen hem till Växjö för att fira helg.

 

Trots att jag arbetat med det jag gör nu i nästan 30 år lär jag mig nya saker i princip varje dag eller åtminstone i samband med varje nytt uppdrag. Under den här veckans uppdrag har en ny ”25-öring” trillat ned i mitt medvetande, nämligen att det sannolikt finns ett klart samband mellan graden av delaktighet och påverkansmöjligheter och behovet av ledarskap i vardagen utifrån ett prestations- och motivationsperspektiv. Vid första bästa tillfälle kommer jag att djupdyka i vår omfattande databas och leta efter statistiska bevis för detta samband. Skulle denna analys leda fram till att det saknas bevis för mitt påstående så lovar jag naturligtvis att återkomma till det här på bloggen.

 

Nej, nu ser jag på klockan att jag måste ge mig iväg för att missa min mötestid uppe i Hofors nu på förmiddagen.

 

Trevlig helg önskar

 

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: