Ett hopplöst race

Fredag morgon och jag vaknar av att solen lyser in mellan gardinerna i mitt hotellrum här på västkusten. Idag vaknade jag på västkusten samtidigt som jag vet att jag kommer att somna på östkusten uppe i Stockholm ikväll.

 

Innan jag tar helg vill kort kommentera det ”race” som pågår just nu på många håll inom näringslivet där man försöker att hinna ikapp intäktsbortfallet med besparingseffekter. Tyvärr är det här ett race på väldigt olika villkor eftersom intäkterna minskar varje dag medan effekterna av besparingar ofta tar lång tid att slå igenom. Med detta som utgångspunkt är det avgörande att man inte glömmer bort att arbeta på intäktssidan d v s fokusera på att minska intäktsbortfallet. För det flesta är det ett omöjligt ”race” att hinna ikapp resultatet med besparingar.

 

Trevlig helg önskas från västkusten

 

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: