Oroliga chefer har oroliga medarbetare

Måndag eftermiddag och jag tar en paus i dagens intensiva skrivande för att rensa tankarna inför resten av det som måste skrivas idag.

 

Det är inte bara början på månaden juni som präglas av mörka och kyliga moln på himmeln, tyvärr är det bilden för många branscher och verksamheter just nu. Jag märker tydligt att oron för framtiden tilltar för varje dag under mina kontakter med marknaden samtidigt som jag noterar att denna oro är märkbar i dialogen. Det som slår mig är då det faktum att en orolig chef leder till ett oroligt ledarskap som i sin tur ofta leder till oroliga medarbetare. Oro binder upp en massa energi som därmed går till spillo samtidigt som oron sänker stämningen på arbetsplatsen som inte sällan även spiller över på service och kvalitet.

 

Det vi behöver i dessa oroliga tider är inte oroliga chefer, vi behöver en fast och trygg hand att hålla i.

 

Jag önskar dig en fin och mindre orolig fortsättning på veckan!

 

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: