Sluta upp med använda egentillverkade medarbetarundersökningar

Måndag eftermiddag och jag konstaterar att den här veckan kommer att bli väldigt annorlunda i förhållande till min planering, men vad gör väl det när man gått och blivit farfar igen.

 

Innan jag fortsätter och glädjas åt mitt utökade ”uppdrag” som farfar tänker jag fortsätta att ondgöra mig över den otroligt låga standarden på merparten av alla medarbetarundersökningar som genomförs i Sverige. Du som följer min blogg regelbundet vet att jag i förra veckan propagerade för en gemensam standard för medarbetarundersökningar. Nu vågar jag inte hoppas på att en sådan kommer, därför tänker jag fortsätta här på bloggen att driva frågan om en högre kvalitet. Ett led i detta är att jag nu vänder mig till dig som har frågan om medarbetarundersökningar på ditt bord. Min uppmaning till dig är idag att du omedelbart bör sluta upp med att använda den egenproducerade enkät som du troligen använder dig av (de flesta arbetsplatser använder idag en egentillverkad enkät som man kör själv eller kör tillsammans med en leverantör som tillhandahåller någon form av enkätplattform). Tillhör gruppen som använder en egen enkät så vet du att denna, sannolikt, inte på någon punkt uppfyller minikraven för en medarbetarundersökning (läs mitt tidigare inlägg kring detta).

 

Oavsett om du använder en kvalitetssäkrad medarbetarundersökning eller önskar jag dig en fortsatt trevlig vecka!

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: