Säkra en bra början och en bra avslutning på veckan

Måndag kväll och jag har åter hamnat i Danmark på Fyn och i Middelfart för ett uppdrag. I morgon eftermiddag bär hemåt igen och resten av veckan kommer jag enbart att vara hemma i Sverige.

Jag hoppas att även din vecka börjat på ett fantastiskt trevligt sätt och att den kommer att fortsätta på samma sätt. Har du förresten tänkt på hur viktigt det är att få en bra start på arbetsveckan? En dålig start i termer av misslyckanden och en massa nya problem en måndag har ofta en tendens att prägla resten av veckan, därför är det viktigt att se till att starten på veckan blir så bra som möjligt. Detsamma gäller faktiskt för även fredagen fast tvärtom, om du förstår vad jag menar, d v s att avslutet på veckan blir så bra som möjligt. En dålig fredag riskerar att prägla oss under hela helgen då det är meningen att vi skall koppla av och njuta av livet. Vad blir då slutsatsen av detta? En slutsats kunde vara att ta de ”dåliga/tråkiga” sakerna i  mitten på veckan d v s varken börja eller sluta veckan med tråkigheter eller problem – visst låter det förnuftigt? Men, hur många av oss kan egentligen påverka detta fullt ut?

Oavsett hur din vecka nu startat tillönskar jag dig en bra fortsättning på veckan!


Gert Ohlin

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: