En resa genom krisens Europa på två hjul


Måndag eftermiddag och jag precis avslutat första arbetsdagen efter min härliga MC-semester på 455 roliga mil i alla typer av väderlek (snö, kyla, hagel, regn och strålande sol med sommarväder). Min semester har varit precis så härlig och givande som jag hoppats på samtidigt har det inte gått att blunda för alla tecken på kris som jag stött på under min resa genom Danmark, Tyskland, Österrike, Schweiz, Liechtenstein, Frankrike och Italien. Krisen märks tydligast i Italien där fastighetsmarknaden verkar har gått i stå alldeles, nästan alla fastigheter var prissänkta och utbudet var enormt stort. Även i Frankrike märks det att det är kristider, inte minst genom den glesa trafiken på vägarna och de tomma hotellen. Endast i Tyskland verkar det vara som vanligt.
Från och med nu kan du räkna med att jag uppdatera min blogg varje arbetsdag.
Ha en trevlig fortsättning på veckan önskar

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan följa mig på Twitter - @gertohlin Ds

 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: