Glad Pingst

Fredag lunch och jag önskar att jag kunde ta ledigt resten av dagen och gå ut och njuta av det härliga sommarvädret och den underbara naturen, men det få anstå till helgen.

 

I helgen firar vi Pingst, en helg som jag menar är på väg att försvinna från vårt medvetande. Säkert är det så att beslutet att ta bort Annandag Pingst påverkat Pingstens position som helg. Den här tiden på året när vi befinner oss ”mellan syren och hägg” är enligt min mening årets absoluta höjdpunkt i varje fall om vi uppskattar att vara ute i naturen. Väderprognosen för helgen ser ju riktigt lovande ut så det går inte att skylla på dåligt väder om du väljer bort en rejäl stund ute i naturen.

 

Önskar dig nu en riktigt Glad Pingst så hörs vi igen på måndag!

 

Bilden ovan tog jag i rosenplantering i Cannes för två veckor sedan och jag tyckte du värd en blomma så här inför Pingsten.

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: