Italien skakar på många sätt

Tisdag kväll och jag har precis kommit upp till mitt hotellrum här i den ”lila” staden (Karlstad) och skall strax påbörja kvällspasset framför datorn, men innan jag gör så blir det några rader här på bloggen.

 

På vägen hit till Karlstad tidigare idag fick jag höra på radion att Italien återigen drabbats av jordskalv med både döda och stor materiell skada. Mitt favoritland Italien tycks i år vara särskilt olycksdrabbat och precis som om det inte nog med de enorma ekonomiska problemen så drabbas landet nu också av naturkrafterna. Sedan får jag inte heller glömma bort att Italien hamnat i skamvrån här hemma i Sverige genom att som enda land inte ge den svenska vinnarlåten i Melodifestivalen ett enda poäng – det schlagerintresserade här i landet går väldigt illa åt Italienarna både i media och i de sociala medierna. Italienvän som jag är vågar jag knappt knysta om mina känslor för landet idag, vem vet vad som händer om någon schlagerfantast får tag i mig?

 

Trevlig kväll önskas från kaffestaden Karlstad

 

Gert Ohlin

 

PS Från och med nu kan du följa mig på Twitter - @gertohlin Ds


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: